Harmonogram
harmonogram do pobrania w formacie MS Word
Harmonogram Konferencji – Wtorek, 29 listopada 2022r.
8.30 – 9.00
Rejestracja uczestników Konferencji – Studio Konferencyjne: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
9.00 – 9.10
Otwarcie Konferencji – wystąpienie Prorektor ds. Badań i Kadry Akademickiej prof. dr hab. Ewa Stańczyk-Hugiet
9.10 – 11.10
Sesja I
Dotacje inwestycyjne dla samorządów – modele alokacji
prof. dr hab. Paweł Swianiewicz – Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, ekspert Fundacji Batorego
prof. dr hab. Paweł Swianiewicz – Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, ekspert Fundacji Batorego
Dostęp do informacji publicznej w sferze finansów publicznych jednostki samorządu terytorialnego
dr Marlena Sakowska-Baryła – radca prawny, partner w Sakowska-Baryła, Czaplińska Kancelarii Radców Prawnych sp. p
dr Marlena Sakowska-Baryła – radca prawny, partner w Sakowska-Baryła, Czaplińska Kancelarii Radców Prawnych sp. p
Obszary naruszeń prawnych granic działania jednostki samorządu terytorialnego i ich skutki finansowe
mgr Ewelina Kurzydło – Dyrektor Wydziału Prawnego i Nadzoru Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu, członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu
mgr Ewelina Kurzydło – Dyrektor Wydziału Prawnego i Nadzoru Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu, członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu
Wydatki z rezerwy na zarządzanie kryzysowe w świetle przesłanek odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
mgr Janusz Facon – Przewodniczący Regionalnej Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Olsztynie, Zastępca Prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie
mgr Janusz Facon – Przewodniczący Regionalnej Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Olsztynie, Zastępca Prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie
Krytyczne obszary procesu badania zdolności kredytowej jednostki samorządu terytorialnego
mgr Mariusz Gołaszewski – ekspert i praktyk rynku kapitałowego w obszarze finansowania długu samorządowego
mgr Mariusz Gołaszewski – ekspert i praktyk rynku kapitałowego w obszarze finansowania długu samorządowego
Dyskusja
11.10 – 11.20
Przerwa
11.20 – 13.10
Sesja II
Finansowanie i wspieranie działalności spółek z udziałem jednostek samorządu terytorialnego w spojrzeniu Najwyższej Izby Kontroli
dr Marcin Kaliński, p.o. Dyrektor Najwyższa Izba Kontroli Delegatura we Wrocławiu
dr Marcin Kaliński, p.o. Dyrektor Najwyższa Izba Kontroli Delegatura we Wrocławiu
Zamówienia publiczne: wartość zamówienia a kwoty w planie finansowym (w świetle wyników kontroli)
mgr Mateusz Winiarz – Wiceprezes Urzędu Zamówień Publicznych, Uniwersytet Jagielloński, Wydział Prawa i Administracji
mgr Mateusz Winiarz – Wiceprezes Urzędu Zamówień Publicznych, Uniwersytet Jagielloński, Wydział Prawa i Administracji
Zagadnienia waloryzacji wynagrodzenia wykonawcy w zamówieniach publicznych w świetle ograniczeń dopuszczalności modyfikacji umowy
dr Wojciech Robaczyński prof. UŁ – Uniwersytet Łódzki, Wydział Prawa i Administracji, Zakład Współczesnych Problemów Obrotu Cywilnego
dr Wojciech Robaczyński prof. UŁ – Uniwersytet Łódzki, Wydział Prawa i Administracji, Zakład Współczesnych Problemów Obrotu Cywilnego
Udaremnienie lub utrudnianie przetargu publicznego w obszarze znamion czynu zabronionego
dr Paweł Falenta – Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
dr Paweł Falenta – Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Podstawy odpowiedzialności za naruszenie procesu realizacji wydatków publicznych (zamówień) o wartości mniejszej niż 130.000 zł
mgr Arkadiusz Talik – Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu, radca prawny
mgr Arkadiusz Talik – Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu, radca prawny
Dyskusja
13.10 – 13.20
Przerwa
13.20 – 15.30
Sesja III
Umowa EPC jako środek poprawy efektywności energetycznej w samorządzie terytorialnym
dr Rafał Cieślak – Uniwersytet Warszawski, Wydział Prawa i Administracji, Zakład Nauki Administracji, radca prawny
dr Rafał Cieślak – Uniwersytet Warszawski, Wydział Prawa i Administracji, Zakład Nauki Administracji, radca prawny
Cywilistyczne uwarunkowania naruszenia zasady terminowej realizacji zobowiązań przez jednostki samorządu terytorialnego
mgr Michał Stawiński – doradca podatkowy, adwokat
mgr Michał Stawiński – doradca podatkowy, adwokat
Wydatki z budżetu z tytułu wypłaty rekompensat dla przedsiębiorstw energetycznych
mgr Waldemar Witalec – członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie
mgr Waldemar Witalec – członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie
Uwarunkowania procesu odpowiedzialności głównego księgowego za (nie)dokonanie wstępnej kontroli
mgr Ireneusz Kołakowski – Przewodniczący Regionalnej Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Warszawie, członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie, radca prawny
mgr Ireneusz Kołakowski – Przewodniczący Regionalnej Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Warszawie, członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie, radca prawny
Finansowe konsekwencje naruszenia terminu zwrotu dotacji przez podmiot dotowany
mgr Remigiusz Mazur – etatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, radca prawny
mgr Remigiusz Mazur – etatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, radca prawny
Podstawy identyfikacji tytułów dłużnych gminy w zakresie ustalonym regulacją art. 72 ust. 1a ustawy o finansach publicznych
mgr Anna Zawadzka – ekonomista, MBA w administracji publicznej, długoletni skarbnik jednostki samorządowej, ekspert w zakresie planowania wieloletniego, analizy budżetu oraz sprawozdawczości finansowej jednostek sektora finansów publicznych
mgr Anna Zawadzka – ekonomista, MBA w administracji publicznej, długoletni skarbnik jednostki samorządowej, ekspert w zakresie planowania wieloletniego, analizy budżetu oraz sprawozdawczości finansowej jednostek sektora finansów publicznych
Finansowanie z budżetu gminy zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej – utrzymanie i modernizacja hydrantów przeciwpożarowych
dr Dariusz P. Kała – Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie
dr Dariusz P. Kała – Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie
Dyskusja, zakończenie obrad Części I
CZĘŚĆ II – Wystąpienia ON-LINE i Sesja posterowa
(transmisja wystąpień konferencyjnych on-line oraz sesji posterowej z uwagi na możliwość odtworzenia w dowolnym terminie odbywa się w czasie indywidualnym, dogodnym dla każdego uczestnika)
Sesja IV ON-LINE
W jaki sposób przygotować, przeprowadzić i rozliczyć inwentaryzację aby nie dopuścić do naruszenia dyscypliny finansów publicznych?
mgr Ewa Czarniecka – główna księgowa w jednostce budżetowej, ekspert z tematyki finansów publicznych
mgr Ewa Czarniecka – główna księgowa w jednostce budżetowej, ekspert z tematyki finansów publicznych
Inwentaryzacja w ustaleniach kontrolnych regionalnych izb obrachunkowych
mgr Daniel Karaźniewicz – członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie
mgr Daniel Karaźniewicz – członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie
Zaciąganie zobowiązań w świetle przesłanek odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
mgr Janusz Facon – Przewodniczący Regionalnej Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Olsztynie, Zastępca Prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie
mgr Janusz Facon – Przewodniczący Regionalnej Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Olsztynie, Zastępca Prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie
Wykonywanie planu wydatków jednostki samorządu terytorialnego ze wskazaniem przyczyn powstawania nieprawidłowości skutkujących naruszeniem dyscypliny finansów publicznych
dr Irena Bruszewska – skarbnik jednostki samorządu terytorialnego, ekspert z tematyki finansów publicznych
dr Irena Bruszewska – skarbnik jednostki samorządu terytorialnego, ekspert z tematyki finansów publicznych
Dopuszczalność umowy użyczenia w obszarze działania jednostki samorządu terytorialnego
mgr Ewa Piechota–Oloś – Regionalna Izba Obrachunkowa w Opolu, radca prawny
mgr Ewa Piechota–Oloś – Regionalna Izba Obrachunkowa w Opolu, radca prawny
Poręczenie w prawnych granicach działania powiatu (studium przypadku)
mgr Iwona Frańczuk – członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu
mgr Iwona Frańczuk – członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu
Odstąpienie i rozwiązanie umowy jako element konstrukcyjny przedmiotu zobowiązania
mgr Katarzyna Makowska – Kancelaria Radcy Prawnego Radca Prawny Katarzyna Makowska
mgr Katarzyna Makowska – Kancelaria Radcy Prawnego Radca Prawny Katarzyna Makowska
Podstawy definicyjne dotacji pobranej w nadmiernej wysokości
mgr Wojciech Lachiewicz – członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie
mgr Wojciech Lachiewicz – członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie
Dotacje w obszarze pożytku publicznego i wolontariatu – rozliczenie dotacji, w tym z uwzględnieniem przedmiotu ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
mgr Jarosław Kotowski – Przewodniczący Regionalnej Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Zielonej Górze, członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Zielonej Górze
mgr Jarosław Kotowski – Przewodniczący Regionalnej Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Zielonej Górze, członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Zielonej Górze
Czas popełnienia czynu naruszającego dyscyplinę finansów publicznych w ujęciu nakazu stosowania ustawy względniejszej dla sprawcy
dr Anna Rotter – Sędzia w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gliwicach
dr Anna Rotter – Sędzia w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gliwicach
Dyskusja (komunikator, e-mail)
Sesja V ON-LINE
SLIM VAT3 – najważniejsze zmiany dotyczące JST w podatku VAT w 2023 r.
mgr Irena Siwek – Kierownik Kontroli Podatkowej w Urzędzie Skarbowym; ekspert VAT
mgr Irena Siwek – Kierownik Kontroli Podatkowej w Urzędzie Skarbowym; ekspert VAT
Kontrola faktury w procesie realizacji wydatków publicznych
mgr Arkadiusz Talik – Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu, radca prawny
mgr Arkadiusz Talik – Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu, radca prawny
Obowiązki akcyzowe JST przy wytwarzaniu energii elektrycznej w instalacjach OZE
mgr Irena Siwek – Kierownik Kontroli Podatkowej w Urzędzie Skarbowym; ekspert VAT
mgr Irena Siwek – Kierownik Kontroli Podatkowej w Urzędzie Skarbowym; ekspert VAT
Zmiany stawek VAT – energia elektryczna, energia cieplna, gaz ziemny, usługi dystrybucji w Jednostkach Sektora Finansów Publicznych
mgr Irena Siwek – Kierownik Kontroli Podatkowej w Urzędzie Skarbowym; ekspert VAT
mgr Irena Siwek – Kierownik Kontroli Podatkowej w Urzędzie Skarbowym; ekspert VAT
Podatek VAT w JST od przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności, dokonanego z mocy prawa
mgr Irena Siwek – Kierownik Kontroli Podatkowej w Urzędzie Skarbowym; ekspert VAT
mgr Irena Siwek – Kierownik Kontroli Podatkowej w Urzędzie Skarbowym; ekspert VAT
Kontrola zarządcza – kluczowe obszary analizy ryzyka na płaszczyźnie planu działania jednostki
mgr Jakub Mielczarek – ekspert z tematyki finansów publicznych
mgr Jakub Mielczarek – ekspert z tematyki finansów publicznych
Klasyfikacja budżetowa i jej uwarunkowania w procesie gromadzenia i wydatkowania środków publicznych – stwierdzane nieprawidłowości i ich skutki na tle ustaleń organów kontrolnych
mgr Krystyna Gąsiorek – ekonomista, ekspert z tematyki finansów publicznych
mgr Krystyna Gąsiorek – ekonomista, ekspert z tematyki finansów publicznych
Zmiany w obszarze sprawozdawczości budżetowej i ich skutki dla JST
mgr Krystyna Gąsiorek – ekonomista, ekspert z tematyki finansów publicznych
mgr Krystyna Gąsiorek – ekonomista, ekspert z tematyki finansów publicznych
Sprawozdania budżetowe i sprawozdania w zakresie operacji finansowych na tle przedmiotu raportowania
mgr Bartosz Banasiuk – ekonomista, ekspert z tematyki finansów publicznych
mgr Bartosz Banasiuk – ekonomista, ekspert z tematyki finansów publicznych
Dyskusja (komunikator, e-mail)
Sesja VI POSTERY
Transparentność gospodarowania środkami publicznymi
dr hab. Dorota Rynio, prof. UEW, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
dr hab. Dorota Rynio, prof. UEW, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Czy modele oraz ustalenia i rekomendacje prawidłowo integrują zarządzanie przestrzenią z zarządzaniem strategicznym rozwojem gmin? Potrzebne korekty przepisów i działania edukacyjne
dr hab. Andrzej Sztando, prof. UEW, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
dr hab. Andrzej Sztando, prof. UEW, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Zasoby mieszkaniowe jako element potencjału rozwojowego miast
dr hab. Alicja Zakrzewska-Półtorak, prof. UEW, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
dr hab. Alicja Zakrzewska-Półtorak, prof. UEW, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Dotacje w ujęciu strukturalnym uchwały budżetowej
dr Paulina Bieś-Srokosz, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie -Wydział Prawa i Ekonomii
dr Paulina Bieś-Srokosz, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie -Wydział Prawa i Ekonomii
Efektywne wydatkowanie środków publicznych poprzez wdrażanie technologii ICT w systemie transportowym miasta
mgr Jakub Sokołowski, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
mgr Jakub Sokołowski, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Proces realizacji dochodu przez jednostkę sektora finansów publicznych
dr Jacek Wychowanek, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
dr Jacek Wychowanek, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Zakończenie konferencji